Плануюча документація

Плануюча документація



ЗНО 2018

http://osvita.ua/test/program_zno/943/

Міністерство освіти і науки України
Програма з біології рекомендована МОН України

http://old.mon.gov.ua/images/education/average/prog12/bio_st.doc

ЗНО-2017 НМЦПТО
http://nmc-poltava.at.ua/index/zno_normativni_dokumenti/0-19







Міжрегіональний Центр професійної перепідготовки
звільнених   у запас військовослужбовців
м. Хорол Полтавської області
    
                                                                           ЗАТВЕРДЖУЮ
               Директор Центру
_________________В.І.Заєць
„____ ” ____________ 2016 р.
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА
з предмета"Біологія"

для учнів професій: 
ü «7231 Слюсар з ремонту автомобілів. 8322 Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝»;
ü «8331 Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва. 
7233 Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування.
8322 Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝»;
ü «5222 Кухар.  5123 Офіціант»;
ü «5222 Кухар. 7412 Кондитер».




Хорол 2016 р.

Пояснювальна записка
Робоча програма з курсу «Біологія» розроблена на основі Державної програми для загальноосвітніх навчальних закладів (10-11 класи) з українською мовою навчання (рівень стандарту), затвердженої МОН України №834 від 27.08.2010 року зі змінами, затвердженими наказом МОН України № 826 від 14.07.2016.
 Держстандартом на вивчення біології відводиться 52 години та 4 резервних годин у 10 класі та 52 години і 4 резервних години в 11 класі. Всього 104 години.
У загальноосвітній складовій базисної  структури навчальних планів для підготовки  кваліфікованих робітників на вивчення біології в ПТНЗ відведено 105 годин. Ця година різниці, використана в робочій програмі на підсумковий урок в кінці вивчення предмета.
Запропонований Державним стандартом резерв годин, у робочій програмі  використовуються для повторення, контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів (тематичних атестацій, підсумкових контрольних робіт, та підсумкових уроків у кінці курсів).
В навчальних групах з професії «Слюсар з ремонту автомобілів. Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝», предмет  «Біологія»  вивчається                     на І (35  годин) та ІІ (70 годин) курсах.
8 резервних годин у робочій програмі розприділені так:
-         на І курсі тема «Клітина як цілісна система» була збільшена з 6 годин в Держстандарті до 7 годин в робочій програмі на 1 годину за рахунок резервного часу.
-          Також за рахунок резервного часу виділено 2 години на тематичні атестації та 1 годину на проведення підсумкової контрольної роботи в кінці курсу.
-         На ІІ курсі  тема «Багатоклітинні організми» збільшена з  8 годин в Держстандарті до 10 годин в робочій програмі за рахунок резервних годин. Урок узагальнення в кінці 10 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
-         Ще 1 резервна година використана  на проведення тематичної атестації після вивчення розділу ІІІ «Організменний рівень організації живої природи».
-         Остання резервна година використана  на підсумковий урок  в кінці курсу. Урок узагальнення в кінці 11 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
В навчальних групах з професій «Кухар. Офіціант» та «Кухар. Кондитер» предмет « Біологія» вивчається на І (45 годин) та ІІ (60 годин) курсах.
8 резервних годин у робочій програмі розприділені так:
-         на І курсі 2-і резервні години використані на тематичні атестації. Урок узагальнення в кінці 10 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної  атестації.
-           На ІІ курсі  тема «Багатоклітинні організми» збільшена з  8 годин в Держстандарті до 10 годин в робочій програмі за рахунок резервних годин. –
-         Тема 3 «Багатоклітинні організми» перенесена на ІІ курс замість теми 4 «Розмноження організмів», яка перенесена на І курс з метою уникнення розірвання тем між курсами.
-          Три резервні години використані на проведення тематичних атестацій. Урок узагальнення в кінці 11 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
-          Остання резервна година використана на підсумкову контрольну роботу. Година різниці між Держстандартом та робочою програмою використана на підсумковий урок.
В навчальних групах з професії «Тракторист - машиніст сільськогосподарських машин. Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝» предмет «Біологія» вивчається на І (30 годин), ІІ (36 годин) та ІІІ (39 годин) курсах.
8 резервних годин у робочій програмі розприділені так:
-          на І курсі тема 2 «Цитоплазма клітини» і тема 3 «Клітина як цілісна система» зменшені на 1 годину. Резервну годину в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
-         На ІІ курсі  теми 1 «Неклітинні форми життя»  і 2 «Одноклітинні організми» збільшені на  1 годину за рахунок зменшення теми 2 «Цитоплазма клітини» і теми 3 «Клітина як цілісна система» на І курсі.
-          Тема 3 «Багатоклітинні організми» збільшена на 2 години за рахунок резервного часу з  8 годин в Держстандарті до 10 годин в робочій програмі.
-         Ще одна година резервного часу використана на проведення тематичної атестацій в кінці теми 6 «Закономірності мінливості». Урок узагальнення в кінці 10 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
-          На ІІІ курсі  тема 1 «Популяція. Екосистема. Біосфера.» , розділу ІV, збільшена на 1 годину за рахунок резервного часу.
-          Тема 2 «Історичний розвиток органічного світу», з розділу V, також збільшено на 1 годину за рахунок резервного часу.
-         Дві години резервного часу використані на проведення тематичних атестацій. Урок узагальнення в кінці 11 класу в робочій програмі використано для проведення тематичної атестації.
-          Година різниці між Держстандартом та робочою програмою використана на підсумковий урок.
Практичну частину програми становлять лабораторні та практичні роботи, які є важливою складовою уроку біології. Відповідно до змісту матеріалу, що вивчається, рівня підготовки учнів, навчально - матеріальної бази, вони виконуються різними способами: демонстраційно, фронтально.
Лабораторні та практичні роботи виконуються на відповідних етапах уроку в обсязі часу виділеного на вивчення теми.













РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНИХ ГОДИН НА ВИВЧЕННЯ ТЕМ ПРОГРАМИ
ДЛЯ ГРУП ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «7231 Слюсар з ремонту автомобілів. 8322 Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝»
розділу


Розділ навчальної програми
Години
За типовою програмою
За робочою програмою
Всього
З них на лабораторно-практичні роботи
Всього
З них на  лабораторно-практичні роботи

І курс
1.
Вступ
2
-
2
-
2.
Розділ І. Молекулярний рівень організації живої природи
11
3
12
3
2.1
Тема1. Неорганічні речовини
3
-
3
-
    2.2
Тема 2.Органічні речовини
8
3
8
3
3.
Тематична атестація
-
-
1
-
4.
Розділ ІІ. Клітинний рівень організації живої природи
18
4
21
4
4.1
Тема1.Загальний план будови клітин. Поверхневий апарат. Ядро
5
1
5
1
4.2
Тема2.Цитоплазма клітин
7
1
7
1
4.3
Тема3. Клітина як цілісна система
6
2
7
2
5.
Тематична атестація
-
-
1
-
6.
Підсумкова контрольна робота
-

1
-

Всього
31
7
35
7

ІІ курс


1.
Розділ ІІІ. Організменний рівень організації живої природи
43
6
46
6
1.1
Тема 1.Неклітинні форми життя
4
-
4
-
1.2
Тема 2.Одноклітинні організми
4
-
4
-
1.3.
Тема 3. Багатоклітинні організми
8
2
10
2
1.4
Узагальнення. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи. Тематична атестація.
1
-
1
-
1.5
Тема 4. Розмноження організмів
3
1
3
1
1.6
Тема 5. Закономірності спадковості
7
1
7
1
1.7
Тема 6.Закономірності мінливості
4
1
4
1
1.8
Тема 7.Генотип як цілісна система
6
-
6
-
1.9
Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів
6
1
6
1
2.
Тематична атестація
-
-
1
-
3.
Розділ ІV. Надорганізмові рівні організації живої природи
10
-
11
-
3.1
Тема 1.Популяція. Екосистема. Біосфера.
10
-
10
-
4.
Тематична атестація
-
-
1
-
5.
Розділ V.Історичний розвиток органічного світу
12
-
13
-
5.1
Тема 1. Основи еволюційного вчення
7
-
7
-
5.2
Тема 2.Історичний розвиток і різноманітність органічного світу
4
-
4
-
5.3
Узагальнення курсу Основні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосувань досягнень біології. Тематична атестація
1
-
1
-
6.
Підсумковий урок
-
-
1
-

ВСЬОГО
65
6
70
6

Резерв
8
-
-
-

Разом на курс
104
13
105
13

РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНИХ ГОДИН НА ВИВЧЕННЯ ТЕМ ПРОГРАМИ
ДЛЯ ГРУП ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ  «5222 Кухар.  5123 Офіціант»; «5222 Кухар. 7412 Кондитер».
розділу


Розділ навчальної програми
Години
За типовою програмою
За робочою програмою
Всього
З них на лабораторно-практичні роботи
Всього
З них на  лабораторно-практичні роботи

І курс
1.
Вступ
2
-
2
-
2.
Розділ І. Молекулярний рівень організації живої природи
11
3
12
3
2.1
Тема1. Неорганічні речовини
3
-
3
-
    2.2
Тема 2.Органічні речовини
8
3
8
3
3.
Тематична атестація
-
-
1
-
4.
Розділ ІІ. Клітинний рівень організації живої природи
18
4
19
4
4.1
Тема1.Загальний план будови клітин. Поверхневий апарат. Ядро
5
1
5
1
4.2
Тема2.Цитоплазма клітин
7
1
7
1
4.3
Тема3. Клітина як цілісна система
6
2
6
2
5.
Тематична атестація
-
-
1
-
6
Розділ ІІІ. Організменний рівень організації живої природи
12
1
12
1
6.1
Тема 1.Неклітинні форми життя
4
-
4
-
6.2
Тема 2.Одноклітинні організми
4
-
4
-
6.3
Тема 3. Розмноження організмів
3
1
3
1
6.4
Узагальнення. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи. Тематична атестація
1
-
1
-

Всього
43
8
45
8

ІІ курс

1.
Розділ ІІІ. Організменний рівень організації живої природи
31
5
35
5
1.1
Тема 4. Багатоклітинні організми
8
2
10
2
1.2
Тема 5. Закономірності спадковості
7
1
7
1
1.3
Тема 6.Закономірності мінливості
4
1
4
1
1.4
Тематична атестація
-
-
1
-
1.5
Тема 7.Генотип як цілісна система
6
-
6
-
1.6
Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів
6
1
6
1
1.7
Тематична атестація
-
-
1
-
2.
Розділ ІV. Надорганізмові рівні організації живої природи
10
-
12
-
2.1
Тема 1.Популяція. Екосистема. Біосфера.
10
-
11
-
2.2
Тематична атестація
-
-
1
-
3.
Розділ V.Історичний розвиток органічного світу
12
-
14
-
3.1
Тема 1. Основи еволюційного вчення
7
-
7
-
3.2
Тема 2.Історичний розвиток і різноманітність орган.світу
4
-
4
-
3.3
Узагальнення курсу Осноні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосувань досягнень біології. Тематична робота
1
-
1
-
4.
Підсумкова контрольна робота
-
-
1
-
5.
Підсумковий урок
-
-
1
-

ВСЬОГО
53
5
60
5

Резерв
8
-
-
-

Разом на курс
104
13
105
13

РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНИХ ГОДИН НА ВИВЧЕННЯ ТЕМ ПРОГРАМИ
ДЛЯ ГРУП ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ  «8331 Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва.
7233 Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування.
8322 Водій автотранспортних засобів категорії ˶С˝»



розділу



Розділ навчальної програми
Години
За типовою програмою
За робочою програмою
 
Всього
З них на лабораторно-практичні роботи
 
Всього
З них на лабораторно-практичні роботи
1
2
3
4
5
6


І курс

1.
Вступ
2
-
2
-
2.
Розділ І. Молекулярний рівень організації живої природи
11
3
11
3
2.1
Тема1. Неорганічні речовини
3
-
3
-
2.2
Тема 2.Органічні речовини
8
3
8
3
3.
Розділ ІІ. Клітинний рівень організації живої природи
18
4
17
4
3.1
Тема1.Загальний план будови клітин. Поверхневий апарат. Ядро
5
1
5
1
3.2
Тема2.Цитоплазма клітин
7
1
6
1
3.3
Тема3. Клітина як цілісна система
6
2
5
2
4.
Тематична атестація
-
-
1
-



Всього
31
7
30
7

















































ІІ курс

1
2
3
4
5
6
1.
Розділ ІІІ. Організменний рівень організації живої природи
31
5
36
5
1.2
Тема 1.Неклітинні форми життя
4
-
5
-
1.3
Тема 2.Одноклітинні організми
4
-
5
-
1.4
Тема 3. Багатоклітинні організми
8
2
10
2
1.5
Узагальнення. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи. Тематична атестація
1
-
1
-
1.6
Тема 4. Розмноження організмів
3
1
3
1
1.7
Тема 5. Закономірності спадковості
7
1
7
1
1.8
Тема 6.Закономірності мінливості
4
1
4
1
2.
Тематична атестація
-
-
1
-

Всього
30
5
36
5

ІІІ курс

1.
Розділ ІІІ. Організменний рівень організації живої природи
12
1
13
1
1.1
Тема 7.Генотип як цілісна система
6
-
6
-
1.2
Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів
6
1
6
1
2.
Тематична атестація
-
-
1
-
3.
Розділ ІV. Надорганізмові рівні організації живої природи
10
-
12
-
3.1
Тема 1.Популяція. Екосистема. Біосфера.
10
-
11
-
4.
Тематична атестація
-
-
1
-
5.
Розділ V. Історичний розвиток органічного світу
12
-
14
-
5.1
Тема 1. Основи еволюційного вчення
7
-
7
-
5.2
Тема 2.Історичний розвиток і різноманітність органічного світу
4
-
5
-
5.3
Узагальнення курсу Основні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосувань досягнень біології. Тематична атестація
1
-
1
-
6.
Підсумковий урок
-
-
1
-

ВСЬОГО
34
1
39
1

Резерв
8
-
-
-

Разом на курс
104
13
105
13


































Система біологічних наук. Зв'язок біологічних наук з іншими науками. Методи біологічних досліджень. Рівні організації живої природи.
Розділ І. Молекулярний рівень організації живої природи.
Тема 1. Неорганічні речовини.
Елементний склад організмів. Класифікація хімічних елементів за їх кількістю в організмах:  макроелементи, мікроелементи. Роль неорганічних речовин (води, кисню, мінеральних солей) у життєдіяльності організмів.
Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх різноманітність та біологічне значення. Будова, властивості, роль в життєдіяльності організмів  органічних молекул: ліпідів, моносахаридів, амінокислот, нуклеотидів. Будова, властивості, роль в життєдіяльності організмів макромолекул (біополімерів): полісахаридів, білків, нуклеїнових кислот. Принцип дії ферментів, їх роль  в життєдіяльності організмі.
№1. Визначення деяких органічних речовин та їх властивостей.
 Визначення жирів  та полісахаридів, вивчення їхніх властивостей.
Виконання завдань на виявлення крохмалю та  розчинності жирів у різних розчинниках.
№2. Вивчення властивостей ферментів.
Вивчення властивостей ферментів та умов їхньої активності здійснюється через виконання завдань на вивчення дії ферменту слини (амілази) на крохмаль та дослідження впливу температури на активність ферменту амілази в реакції з крохмалем.

№1. Розв'язання елементарних вправ із трансляції та транскрипції.
Розвязування  вправ, користуючись принципом комплементарності нітратних основ для ДНК та РНК.
Тематична атестація

Тема 1. Загальний план будови клітин. Поверхневий апарат. Ядро.
Загальний план будови клітини. Методи цитологічних досліджень. Хімічний склад, будова і функці клітинних мембран (біомембран). Транспорт речовин через мембрани. Функції та особливості будови поверхневого апарату клітин організмів різних царств живої природи. Будова і функція ядра клітин еукаріотів. Значення нуклеоїду клітин прокаріотів. Особливості будови клітин прокаріотів і еукаріотів.
№3. Будова клітин прокаріотів і еукаріотів.
Вивчення особливостей будови клітин прокаріотів й еукаріотів, набуття навиків розпізнавання клітин рослин, тварин, грибів та бактерій на мікрофотографіях, схемах, мікропрепаратах.
Складові цитоплазми: цитозоль, цитоскелет, мембранні, немембранні органели,  включення. Будова і функції цитоскелету. Будова клітинного центру, його роль в організації цитоскелету. Хімічний склад, будова і функції рибосом. Синтез білків. Будова і функції одномембранних органел клітин (гранулярна і гладенька ендоплазматична сітки, апарат Гольджі, лізосоми, вакуолі). Будова і функції двомембранних органел клітини. Гліколіз. Клітинне дихання. Фотосинтез. Значення фотосинтезу.
Практична робота :
№2. Розв’язування елементарних вправ з трансляції.
Розв’язування вправ з використанням таблиці генетичного коду, набуття навиків  написання кодонів та антикодонів ДНК та РНК.



 Функціонування клітин прокаріотів як цілісної системи. Поділ клітин прокаріотів. Клітинний цикл еукаріотів. Хімічний склад і будова хромосом на різних стадіях клітинного циклу. Мітоз. Мейоз. Обмін речовин і енергії в клітині- енергетичний і пластичний обмін. Сучасна клітинна теорія як уточнення і доповнення клітинної  теорії Т. Шванна.
№4. Будова хромосом.
Вивчення зовнішньої будови хромосом, набуття навиків знаходження гомологічних хромосом, розпізнання аутосом та статевих хромосом.
№5. Мітотичний поділ.
Набуття навиків розпізнавання різних фаз мітозу, опис процесів, що відбуваються на стадії профази, метафази, анафази та телофази.
Тематична атестація.
Підсумкова контрольна робота.

Розділ ІІІ. Організмовий рівень організації живої природи.
Тема 1. Неклітинні форми життя.
Віруси та їх хімічний склад, будова, життєві цикли. Роль в природі й житті людини. Профілактика ВІЛ - інфекцій / СНІДу та інших вірусних захворювань людини. Пріони.
Характеристика прокаріотів. Особливості організації і життєдіяльності прокаріотів. Роль бактерій у природі та житті людини. Профілактика бактеріальних захворювань людини. Особливості організації та життєдіяльності одноклітинних еукаріотів. Колоніальні одноклітинні організми.
Тема3. Багатоклітинні організми.
Багатоклітинні організми без справжніх тканин. Багатоклітинні організми зі справжніми тканинами. Стовбурові клітини. Диференціація клітин. Принципи взаємодії клітин. Утворення  тканин у тварин. Гістотехнології. Утворення, будова і функції  тканин рослин, їх здатність до регенерації. Органи багатоклітинних організмів. Регуляці функцій у багатоклітинних організмів. Колонії багатоклітинних організмів.
№6. Будова тканин рослинного організму.
Узагальнення і систематизація знань про будову та функції тканин рослинного організму. Зображення твірної тканини кореня, будови стебла та епідерми листка.


№7.Будова тканин тваринного організму.
Узагальнення і систематизація  знань  про будову та функції тканин тваринного організму. Зображення видів епітеліальної, сполучної та м’язової тканин.
Узагальнення. Принципи організації, функціонування і властивості молекулярного, клітинного, організмового рівнів організації живої природи.

Тема 4. Розмноження організмів.
Нестатеве розмноження організмів. Статеве розмноження організмів. Будова і утворення статевих клітин.
Лабораторна робота:
№8. Будова статевих клітин.
Зображення статевих клітин чоловічих і жіночих особин, визначення їх складових частин. Порівняння будови і функцій статевих клітин ссавців.

Тема 5. Закономірності спадковості.
Основні поняття генетики. Методи генетичних досліджень. Закони Г. Менеделя їх статистичний характер і цитологічні основи. Хромосомна теорія спадковості. Зчеплене успадкування.
№3.Розв'язування типових задач з генетики (моно - і дигібридне схрещування).
Розвязування задач з використанням законів Менделя. Визначення генотипових та фенотипових змін, їх  співвідношення та відсоткове значення.

Тема 6. Закономірності мінливості
Комбінативна мінливість. Мутаційна мінливість. Види мутацій. Мутагени. Модифікаційна мінливість.
№9. Вивчення мінливості в рослин. Побудова варіаційного ряду і кривої.
Вивчення мінливості рослин, користуючись спостереженням за типовим для території Центру,  біорізноманіттям. Побудова варіаційного ряду і кривої з використанням колекцій листя яблуні та вишні.

Поняття про ген. Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу. Химерні та трансгенні організми. Генетичні основи селекції організмів. Основні напрямки сучасної біотехнології.

Тема 8. Індивідуальний розвиток організмів.
Запліднення. Періоди онтогенезу у багатоклітинних організмів: ембріогенез іпостембріональний розвиток. Вплив генотипу та факторів зовнішнього середовища на розвиток організму. Діагностування вад розвитку людини а їх корекція. Життєві цикли в рослин ітварин. Емібріотехнології. Клонування.
     №10.Ембріогенез хордових.
Розгляд етапів ембріонального розвитку багатоклітинних тварин та встановлення загальних закономірностей ембріогенезу хордових схематичним методом зображення.
Тематична атестація

Розділ ІV. Надорганізмові рівні організації живої природи.
Екологічні чинники. Поняття про середовище існування, шляхи пристосування до нього організмів. Біологічні адаптивні ритми організмів. Популяція. Характеристика популяції. Статева та вікова структура популяції. Фактори які впливають на чисельність популяції. Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань. Взаємодія організмів в екосистемах. Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. Колообіг речовин і потік енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем. Загальна характеристика біосфери. Вчення В І. Вернадського про біосферу. Біомаса. Збереження біорізноманіття.
Демонстрування:
Колекцій, гербарних матеріалів, живих об’єктів, які ілюструють вплив різних екологічних факторів на рослини і тварини; моделей екосистем; фільмів про охорону природи.
 Тематична атестація .

Розділ V. Історичний розвиток органічного світу
Тема 1.Основи еволюційного вчення.
Становлення еволюційних поглядів. Основні положення синтетичної гіпотези еволюції. Природній добір. Вид, видоутворення. Мікроеволюція. Адаптація, як результат еволюційного процесу. Макроеволюційний процес. Сучасні уявлення про фактори еволюції.
Екскурсія
№ 1. Різноманітність видів у природі.  (природничий музей/віртуальна екскурсія).
      Перегляд відеоролика та презентації з видовою різноманітністю рідного краю.

Тема 2. Історичний розвиток і різноманітність органічного світу.
Гіпотези виникнення життя на Землі. Еволюція одноклітинних та багатоклітинних організмів. Поява основних груп організмів на землі та формування екосистем. Система органічного світу, як відображення його історичного розвитку.
Демонстрування:
Скамянілостей, відбитків, викопних решток рослин і тварин, фільмів, схем.
Екскурсія
№ 2.Історія розвитку життя на Землі.   (природничий музей/віртуальна екскурсія).
Перегляд відеоролика про гіпотези виникнення життя на Землі.

Узагальнення курсу.
Основні властивості живих систем. Можливості й перспективи застосування
 досягнень біології.
Тематична атестація.
Підсумковий урок.





Література

1.                 П.Г.Балан,Ю.Г.Вервес, В.П.Поліщук. Загальна біологія – К.: Генеза 2010р.
2.                 М.Є.Кучеренко.Загальна біологія – К.: Генеза,2000р.
3.                 Ю.Г. Вервес. Загальна біологія – К.: Генеза 2004р.
4.                 С.В.Межерін, Я.О. Межеріна. Біологія – К.: Планета книг, 2010р.





Програму склав викладач  ______________  Д.М. Васильченко

Розглянуто та затверджено на засіданні методичної комісії з
загальноосвітніх предметів

Протокол №____від_______________2016 року

Голова методкомісії    ___________ О.Д.Кражан

ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР________ _________П.В. Курмаш




Немає коментарів:

Дописати коментар